torsdag 28 februari 2013

Reflektion om kuben


Jag tycker att min kub blev bra för att resonanslådan ser snygg ut och det kommer ljud från hammaren. Mina mått som jag gav till min kub var nästan verklighetstrogna. Kuben blev bra för att min skiss blev bra för att den hade med mått som jag hade tänkt noggrant när jag skissade den. Hammaren blev jag i slutet riktigt nöjd med. Jag ändrade min skiss några gånger för att kuben skulle bli mer avancerad.

Vad jag blev mest av allt nöjd med var hur hammaren kan gå upp och ner när man drar i spaken. 

Jag har ändrat tre saker i min kub så att den blir bättre. Bottenplattan hade jag tänkte först att den skulle sträcka sig bara på vänster och högersidorna av kuben. Jag gjorde den så att bottenplatan stödde sig på alla sidor i botten.

Jag fick ta en träbit som fick hjälpa hammaren att inte förflytta sig från den planerade platsen. Träbiten skruvade jag fast nere i den gömda resonanslådan och det är en plywoodbit som sträcker sig från hammaren och ner till resonanslådan.

Jag fick också ha en tändsticka som stöd till hammaren så att den inte gled framåt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar